Παιδοψυχολογία

 

Τα προγράμματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Ενδυνάμωσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ekΜάθησις ανακοινώνουν την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα “ Παιδοψυχολογία “ 600 ωρών και διάρκειας 12 μηνώνΜε την επιτυχή ολοκλήρωσή τους οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση από το Πανεπιστήμιου Αιγαίου η οποία Μοριοδοτείται.

Eξ αποστάσεως εκπαίδευση

 

Το σεμινάριο Παιδοψυχολογία θα υλοποιηθεί αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη) και μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του, ο καταρτιζόμενος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη βεβαίωση παρακολούθησης σε σχετικές προκηρύξεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών ενοτήτων, καθώς μοριοδοτείται.

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

  • Μοριοδοτείται με 2 μόρια στο νέο σύστημα μόνιμων διορισμών των εκπαιδευτικών.

Σκοπός του Προγράμματος

Το πρόγραμμα αποτελεί μια εισαγωγή στον τομέα της Παιδοψυχολογίας, με έμφαση την Έρευνα, στη Σχολική Ψυχολογία και τις αναπτυξιακές διαταραχές και αποκλίσεις.

Σκοπός του σεμιναρίου Παιδοψυχολογία είναι να παρουσιάσει με τρόπο αναλυτικό και εμπεριστατωμένο όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στο ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.

Έναρξη Μαθημάτων

31 Μαρτίου 2020

Αιτήσεις έως 30 Μαρτίου 2020

Απευθύνεται σε

Το μοριοδοτούμενο σεμινάριο Παιδοψυχολογία απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επιμορφούμενους, που μπορούν να εργαστούν αυτόνομα και εντατικά, με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, ώστε να ανταπεξέλθουν σε ασύγχρονη διδασκαλία με εμπλουτισμένο και απαιτητικό περιεχόμενο. Αν και τα Προγράμματα έχουν σχεδιαστεί για το ευρύ κοινό με τη φιλοσοφία και τις αρχές της διά βίου μάθησης, απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, κοινωνικούς επιστήμονες, εργαζόμενους στην υγεία και στην πρόνοια, ειδικούς της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, σε γονείς και σε ανθρώπους, που θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες αναφορικά με τα μοντέλα της συμβουλευτικής και της εκπαιδευτικής παρέμβασης, την παροχή υποστήριξης στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο και γενικότερα τον εφοδιασμό με ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας .

Διδάσκοντες

Οι διδάσκοντες επιλέγονται από το Κέντρο δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατόπιν αυστηρής επιλογής μέσω των ακαδημαϊκών κριτηρίων και κανονισμών που έχει θεσπίσει.

Σχετικά Προγράμματα

Εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακά σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Frederick της Λευκωσίας

Μεταπτυχιακό Εξ αποστάσεως
Εκπαίδευση Ενηλίκων
Μεταπτυχιακό Εξ αποστάσεως

Διδακτικές Ενότητες

Τίτλος
Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη στην εμβρυϊκή, βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία

 

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στη φάση της ανάπτυξης και συγκεκριμένα στο είδος των μεταβολών που συντελούνται στις δομές, λειτουργίες και μορφές-συμπεριφοράς του ατόμου κατά τα είκοσι πρώτα χρόνια της ζωής του, καθώς και στους παράγοντες που τις προκαλούν. Η πορεία της ανάπτυξης χωρίζεται σε επιμέρους περιόδους. Ο συνήθης χωρισμός είναι σε πέντε περιόδους: α) προγεννητική ή ενδομητρική περίοδος – Εμβρυϊκή ηλικία (από τη σύλληψη ως τη γέννηση), β) βρεφική ηλικία (από τη γέννηση ως το 2ο έτος), γ)προσχολική ή πρώτη παιδική ή νηπιακή ηλικία (από το 3ο ως το 6ο έτος), δ) σχολική ή δεύτερη παιδική ηλικία (από το 7ο ως το 11ο έτος) και ε) εφηβική ηλικία (από το 11ο ως το 20ο έτος) (Παρασκευόπουλος, 1985:38). Ειδικότερα, θα δοθούν απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με το α) τι μπορεί να κάνει το παιδί σε κάθε ηλικία και β) τι νιώθει το παιδί για ότι μπορεί να κάνει σε κάθε ηλικία, αναφορικά με τον γνωστικό και συναισθηματικό τομέα της ανάπτυξης του.

Τίτλος
Εξελικτική Ψυχοπαθολογία και Ψυχιατρική για Παιδιά και Εφήβους

 

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότηταα θα γίνει λόγος για την έννοια της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων, για τις βασικότερες συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές τους δυσκολίες, καθώς και τις διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές αντιμετώπισής τους. Επιπλέον, θα γίνει αναφορά σε διάφορες διαταραχές, οι οποίες αποτελούν άξονες της Παιδοψυχιατρικής παιδιών και εφήβων, (κλινικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, νοητική υστέρηση, ψυχοκοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα κ.α.), σύντομη αναφορά για την αιτιολογία κάθε διαταραχής και για τους τρόπους παρέμβασης.

Τίτλος
Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση

 

Περιγραφή

Στη συγκεκριμένη ενότητα θα γίνει αναφορά στους κυριότερους ορισμούς της αυτοεκτίμησης, στις βασικότερες θεωρίες της και θα γίνει λόγος για την ανάπτυξη της Αυτοεκτίμησης κατά την Βρεφική, Παιδική Ηλικία και Εφηβική ηλικία. Επιπλέον, θα αναφερθούν οι κυριότεροι παράγοντες επιλογής ενός επαγγέλματος και θα παρατεθούν έρευνες και άρθρα που, εκτός των άλλων, αφορούν στην αυτοεκτίμηση των υιοθετημένων παιδιών, παιδιών με χωρισμένους γονείς καθώς και στη διαχείριση του πένθους.

Τίτλος
Ενδοοικογενειακή επικοινωνία και διαχείριση των συγκρούσεων. Διαζύγιο και παιδί

 

Περιγραφή

Η επικοινωνία είναι ο κυριότερος φορέας για τη μετάδοση πολιτισμικών αγαθών, αξιακών προτύπων και κοινωνικών στάσεων. Στα πλαίσια της οικογένειας αποκτά ιδιαίτερη σημασία, επειδή καθορίζει το σύστημα στο σύνολο του, τα υποσυστήματα, τη ροή των πληροφοριών και την εγκαθίδρυση του συναισθήματος. Όλες οι έρευνες συγκλίνουν στην άποψη ότι η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας των γονέων με τα παιδιά τους καθορίζει την μελλοντική διαμόρφωση των αντιλήψεων της νέας γενιάς. Αν και πολλές από τις στάσεις των παιδιών ερμηνεύονται μέσω της θεωρίας μίμησης προτύπων, είναι γενικά αποδεκτό ότι η ενθαρρυντική επικοινωνία ευθύνεται για την ανάπτυξη θετικών ιδεωδών, ενώ η πλημμελής για το σχηματισμό χαμηλής αυτοεκτίμησης και φτωχής επικοινωνίας. Η επικοινωνία στην οικογένεια μπορεί να θεωρηθεί ως ένα σύνολο κανονιστικών πλαισίων, τα οποία διοχετεύουν πληροφορίες, μεταβιβάζουν συναισθήματα και ορίζουν τους στόχους της οικογένειας. Παράλληλος στόχος της ενότητας αυτής είναι να διερευνήσει τη διάσπαση της επικοινωνίας, όπως αυτή εκδηλώνεται με το διαζύγιο και να κάνει αναφορές στην αυτοεκτίμηση των παιδιών από χωρισμένους γονείς, καθώς και στην επίδραση του διαζυγίου στην κοινωνική και συναισθηματική προσαρμογή. Συγκεκριμένα, θα εξεταστεί κατά πόσο η αυτοεκτίμηση των παιδιών αυτών διαφέρει από την αυτοεκτίμηση του γενικού πληθυσμού και εάν υπάρχουν στατιστικώς σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με το φύλο, την ηλικιακή ομάδα, τον τόπο διαμονής, την ηλικία που βίωσαν το χωρισμό, τη σειρά γέννησης, τη σχέση που διατηρούν με τους δύο γονείς και τη σχέση των γονιών μετά το διαζύγιο.

Τίτλος
Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επιμέλεια ανηλίκων.

 

Περιγραφή

Οι διαταραχές διαγωγής περιλαμβάνουν όλες εκείνες τις συμπεριφορές που αποκλίνουν από τα αξιακά συστήματά της κοινωνίας, μέσα στην οποία αναπτύσσεται το παιδί. Μπορούν να πάρουν είτε επιθετική μορφή προς αλλά πρόσωπα, ζώα ή πράγματα, με κλοπές και καταστροφικές πράξεις είτε να εκδηλώνεται με σκασιαρχείο, χαμηλή επίδοση στο σχολείο, παραβατική κουλτούρα κλπ. Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να παρουσιάσει τα κοινωνικά στατιστικά του φαινομένου και να αναλύσει τις παραδοσιακές και ανθρωπιστικές προσεγγίσεις του.

Τίτλος
Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών.

 

Περιγραφή

Το μάθημα φέρει εισαγωγικό χαρακτήρα στη μελέτη των δύο ρευμάτων ερευνητικής μεθοδολογίας που έχουν κυριαρχήσει στις κοινωνικές επιστήμες. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση της ποσοτικής στρατηγικής έρευνας από την ποιοτική στρατηγική στη βάση τριών κεντρικών σημείων: α. τη σχέση μεταξύ θεωρίας και έρευνας, β. τα επιστημολογικά ζητήματα και γ. τα οντολογικά ζητήματα, όπως αυτά ανακύπτουν στη μελέτη του κοινωνικού κόσμου. Το μάθημα προσεγγίζει ζητήματα μεθοδολογίας ποσοτικής έρευνας. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τα στάδια υλοποίησης μιας ποσοτικής κοινωνικής έρευνας και συγκεκριμένα:

 

  • Το στάδιο του θεωρητικού προβληματισμού και της διαδικασίας αναζήτησης και μελέτης των βιβλιογραφικών πηγών συναφών του υπό εξέταση κοινωνικού φαινομένου.
  • Το στάδιο συγκεκριμενοποίησης των ερευνητικών υποθέσεων και οριοθέτησης του ερευνητικού προβληματισμού.
  • Το στάδιο επιλογής ερευνητικού σχεδίου,
  • Το στάδιο επιλογής πλαισίου δειγματοληψίας,
  • Το επιλογής τεχνικής συλλογής ερευνητικών δεδομένων,
  • Το στάδιο συλλογής των ερευνητικών δεδομένων,
  • Το στάδιο επεξεργασίας και ανάλυσης των ερευνητικών δεδομένων.

Το μάθημα προσεγγίζει ζητήματα μεθοδολογίας ποιοτικής έρευνας. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη διαδικασία υλοποίησης μιας κοινωνικής έρευνας και συγκεκριμένα:

  • τις ερευνητικές τεχνικές (όπως η συμμετοχική παρατήρηση, τα είδη των ποιοτικών συνεντεύξεων, οι ομάδες εστίασης) που εφαρμόζονται μέσα στο φάσμα της ποιοτικής παράδοσης,
  • το περιεχόμενο της διαδικασίας επιλογής του δείγματος. Το μάθημα χωρίζεται σε δυο κύριες ενότητες: α. Τις αρχές δεοντολογίας στην Κοινωνική Έρευνα και β. τους κανόνες συγγραφής μιας επιστημονικής εργασίας. Μετά το πέρας αυτού, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοήσουν:
  • το πλαίσιο δεοντολογίας που διέπει την πορεία υλοποίησης της κοινωνικής έρευνας,
  • τη δομή συγγραφής επιστημονικών εργασιών και τους κανόνες της ακαδημαϊκής γραφής.

Τίτλος
Ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε συνεργαζόμενους φορείς ή εργασία και μεθοδολογία έρευνας.

 

Περιγραφή

Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα πραγματοποίησης εθελοντικής ενδυνάμωσης δεξιοτήτων, 100 ωρών σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς έχοντας ως στόχο τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και τη βελτίωση του επιπέδου των δεξιοτήτων των επιμορφούμενων είτε να εκπονήσουν επιστημονική εργασία 3.000-6.000 λέξεων. ΠΡΟΣΟΧΗ: Το αντικείμενο του φορέα εθελοντικής απασχόλησης μπορεί να μην έχει άμεση σχέση με το γνωστικό αντικείμενο του προγράμματος. Σκοπός της άσκησης είναι η καλλιέργεια γενικών δεξιοτήτων και όχι η εξειδίκευση. Επιμορφούμενοι που εργάζονται ή έχουν κατά το προηγούμενο του προγράμματος έτος εργαστεί σε ανάλογους φορείς μπορούν να κάνουν αίτηση για αναγνώριση της πρακτικής άσκησης.

Μεθοδολογία

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.
  • Η τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου περιλαμβάνει την εκπόνηση τελικής εργασίας, την υλοποίηση σύντομων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου.

Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια

Εξ αποστάσεως Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Ξένης Γλώσσας

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ειδική Αγωγή

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Παιδοψυχολογία

  • Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση (κατεβάστε εδώ) και μας την στέλνει στο info@ekmathisis .
  • Ξεκινά η διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου με τον έλεγχο και την αποστολή της αίτησης στο Πανεπιστήμιο.
  • Το Πανεπιστήμιο ελέγχει την αίτηση και δίνει έγκριση για την εξέλιξη της διαδικασίας.

Μετά τον έλεγχο της αίτησης ο ενδιαφερόμενος καλείται να πραγματοποιήσει την κατάθεση της 1ης δόσης του ποσού του σεμιναρίου ώστε να του αποσταλούν οι κωδικοί της πλατφόρμας ώστε να ξεκινήσει το σεμινάριο.

+
A) - Προεγγραφή.
  • Ο/Η ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση (κατεβάστε εδώ) και μας την στέλνει στο info@ekmathisis .
  • Ξεκινά η διαδικασία προεγγραφής του ενδιαφερόμενου με τον έλεγχο και την αποστολή της αίτησης στο Πανεπιστήμιο.
  • Το Πανεπιστήμιο ελέγχει την αίτηση και δίνει έγκριση για την εξέλιξη της διαδικασίας.
+
Β) - Εγγραφή.

Μετά τον έλεγχο της αίτησης ο ενδιαφερόμενος καλείται να πραγματοποιήσει την κατάθεση της 1ης δόσης του ποσού του σεμιναρίου ώστε να του αποσταλούν οι κωδικοί της πλατφόρμας ώστε να ξεκινήσει το σεμινάριο.

Διάρκεια Μαθημάτων

Η χρονική διάρκεια των μαθημάτων είναι

600 ωρών (12 μήνες)

Κόστος

Το κόστος των μαθημάτων είναι 600 €  από 800 €

το οποίο αποπληρώνεται σε

300€ προκαταβολή και 2 δόσεις των 150 €

Για περισσότερες πληροφορίες  για τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα επικοινωνήστε μαζί μας καλώντας στο 2810288853  είτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην διπλανή φόρμα ώστε να επικοινωνήσουμε εμείς και να σας ενημερώσουμε για το πρόγραμμα που σας ενδιαφέρει.

Το όνομά σας (απαραίτητο)

Το email σας (απαραίτητο)

Το Τηλέφωνο σας (απαραίτητο)

Επιλέξτε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σας ενδιαφέρει (απαραίτητο)


Αποδέχομαι τους όρους χρήσης (απαραίτητο)

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Cookies